18-20 februari - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Arjen Bosman - WaarBenJij.nu 18-20 februari - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Arjen Bosman - WaarBenJij.nu

18-20 februari

Blijf op de hoogte en volg Arjen

18 Februari 2017 | Filipijnen, El Nido

El Nido

We verblijven totaal 5 dagen in El Nido en besluiten niet meer zuidelijker Palawan in te reizen maar even echt vakantie te houden. Dag 1 na de expeditie hebben we echt niks anders gedaan dan: lezen, zwemmen, cocktails drinken, spelletjes spelen, wegdommelen enz... extra fijn dus dat we een goed resort hebben.

18 Februari
De dag daarna huren we een scooter en crossen de hele dag rond op het eiland, we komen langs de meest kleine, achterstallige dorpjes en zien veel rijstvelden. We stoppen bij mooie afgelegen stranden. Er is maar 1 verharde weg, dus verkeerd rijden is geen optie. Om naar het strand te gaan moeten we van de harde weg af en crossen op de scooter over de meest smalle landweggetjes, hobbelig en spannend want het gaat op en af... onderweg zien we veel "carabows" een typisch filipijnse koe, die men gebruikt voor op het land. We zien ze luieren in de schaduw of hard aan het werk met een kar met rijst achter zich. Als we dan eindelijk het strand bereikt hebben relaxen we even. Eind van de middag verwisselen we ons resort voor een hotel in El Nido Town. In de avond doen we voor de laatste keer een drankje met wat crewleden, zij vertrekken morgen weer op expeditie met een nieuwe groep.

19 februari
Deze dag relaxen we weer een beetje, het is zondag en wilden een dienst bezoeken van een lokale kerk...maar voor de dienst van 6.30 in de ochtend hadden we ons verslapen. Samen met Mike, een Amerikaan die nu in Cambodja woont en wij nog kennen van de expeditie, gaan we naar een strandje. Wauw, wat een uitzicht hebben we daar weer... onvoorstelbaar, mooie grote rotsblokken, helderblauw water. We krijgen er maar geen genoeg van. We sluiten de dag af met een prachtig uitkijkpunt voor zonsondergang. ..

20 februari
El Nido is een wat toeristische stad, dat blijkt wel uit de vele shops, hotels, restaurants maar ook zeker de hoeveelheid eiland-hopping-tour-aanbieders. Wij zijn door de expeditie een beetje verwend en hebben enkele eilanden al gezien of zelfs nog veel mooiere... maar, de big en smalle lagoon hebben we nog niet gezien. Dus we boeken een privé bootje om alleen die twee hotspots nog even mee te pakken. De small lagoon is leuk, het is onze eerste stop en we snorkelen wat, maar valt stiekem een beetje in het niet bij de secret lagoon die wij al gezien hebben en al helemaal na stop 2: de big lagoon. Ineens midden op zee, varen we tussen 2 rotsblokken een prachtige lagoon in. Het water is kraakhelder en heeft wel 4 tinten blauw, omringt door grote rotsblokken. Hier stoppen we, snorkelen we, varen we en lopen we op de ondiepe stukken. Stop 3 is een eiland met heel veel koraal, prachtig om tussen te snorkelen. Maar helaas zitten hier heel veel kleine mini-kwallen die ons steeds steken. Terug op de boot relaxen we in de zon, op het eiland zien we super grote hagedissen (familie van de bekende komodo veraan). De rest van de middag avond relaxen we wat in het stadje, we drinken wat, slenteren wat en gaan vooral vroeg naar bed want voor het eerst heeft een klein buik-griepje of voedselvergiftiging ons te pakken.

• 24 Februari 2017 - 22:55

Alinda:

Goedemorgen :) wat een heerlijke vakantie dit.. op dat buikgriepdingetje na dan. Gaat het alweer beter inmiddels?
    Geniet nog even van de prachtige kleuren, geuren, eten, mensen en alles. Heel benieuwd naar beelden erbij, maar ik weet dat dat lang niet alles weergeeft.. dus geniet met al je zintuigen! Doei!