Over eerst indrukken en andere dingen! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Arjen Bosman - WaarBenJij.nu Over eerst indrukken en andere dingen! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Arjen Bosman - WaarBenJij.nu

Over eerst indrukken en andere dingen!

Blijf op de hoogte en volg Arjen

07 Februari 2017 | Filipijnen, Manilla



Via deze weg houden wij jullie op de hoogte van onze belevenissen tot nu toe. Aangezien ik vroeg wakker ben: 6.45 lokale tijd, heb ik daar nu mooi even de tijd voor!


Na een goede voorbereiding, zijn we afgelopen maandag door Miranda naar Schiphol gebracht. Het inchecken verliep erg soepel en snel, wat wil je ook met 2 van die Nederlandse betrouwbare kaaskoppen! Qatar Airways is een fijne maatschappij... Op het laatste moment heb ik nog geprobeerd om te regelen of we business class mochten vliegen! Helaas trapten onze oliesjeiken hier niet in. Na 5.45 vliegen landen we op vliegveld Doha, een futuristisch vliegveld waar we 1.30 de tijd hadden om onze vervolgvlucht te halen, niet veel tijd dus om rond te kijken!

Uiteindelijk haalde we eenvoudig de vlucht naar Manila, overigens was op Doha ook de eerste aanraking met de Filipijnse cultuur, van mij word wel eens gezegd dat ik onrustig ben, maar de Filipijnen ook zeg! Ze praten snel, eten alsof het een race tegen de klok is en deo gebruiken hoort ook niet tot de primaire levensbehoefte. Maar goed... na 8 uur vliegen, met een beetje dommelen, spelletjes doen, film kijken en eten zetten we voet op Filipijnse grond!


Vanaf het vliegveld worden we met een taxi naar het gebracht...! Ons hotel licht in Makati, een van de 6 wijken van Manila. Met 15 miljoen inwoners is dit echt een bizar grote stad!
We ervaren wel een kleine cultuurshock, wat een drukte en chaos. Het lijkt alsof alle 15 miljoen inwoners bij ons in de wijk wonen! Filipinos zijn vriendelijke mensen, maar willen wel allemaal wat van ons, rondrijden in een tricylce, onze bagage dragen, ons rondrijden in een taxi, eten verkopen of ons "gewoon even helpen".


Het hotel is echt prima, een hotelkamer met... een regendouche! Die kunnen wij wel gebruiken. Na even een uurtje chillen en WiFi-en gaan wij richting de drukste straat van Manila, De Borgos! Hier schrikken wij toch even.... er zijn veel ladyboys en veel westerse mannen met jonge Filipijnse dames, kinderen bedelen op straat, terwijl een porsche door diezelfde straat rijdt. Wij gaan op een terras zitten en laten het even bezinken! Voor onze ogen zien we alles gebeuren... Ik bezorg Eline trouwens wel wat schrikmomentjes aangezien ik maar niet lijk te begrijpen dat ladyboys een internationaal begrip is en ik dit woord met enige regelmaat over het terras roep! Daarnaast word ik meerdere keren gelonkt voor een "real massage" en bij elk gebouw staat security met een wapenarsenaal. Maar tegelijk probeert deze security je ook gewoon als een propper naar binnen te lokken.

Na een aantal biertjes op een terras midden in deze grote straat voelen wij ons langzaam thuis en is de eerste cultuurschok weggedronken! We gaan naar het hotel en genieten van een heerlijke maaltijd. De vermoeidheid slaat inmiddels toe en er staat morgen weer een lange reis voor de boeg, dus naar bed....

  • 10 Februari 2017 - 10:43

    Alinda:

    Bizar he, dat je zo'n land echt moet ervaren. De geuren, gewoontes, kleuren, de drukte... Je schrijft mooi beeldend, ik zie het zo voor me.
    Volgens mij is het bier wel goed daarzo ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Arjen

Actief sinds 10 Feb. 2017
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 1044

Voorgaande reizen:

06 Februari 2017 - 28 Februari 2017

Rondreis Filipijnen

Landen bezocht: