Vertrek en aankomst in Coron - Reisverslag uit Busuanga, Filipijnen van Arjen Bosman - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst in Coron - Reisverslag uit Busuanga, Filipijnen van Arjen Bosman - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst in Coron

Door: Arjen

Blijf op de hoogte en volg Arjen

10 Februari 2017 | Filipijnen, Busuanga

Vanuit Calapan zijn we inmiddels weer aangekomen in Manila. We laten ons afzetten Bij het Creekside Makati hotel. De foto's zien er veelbelovend uit. We checken snel in en de hotelkamer is op het eerste gezicht prima. We dumpen de tassen en gaan snel wat eten. Daarna genieten we even van een heerlijke koffie bij de Starbucks. Morgen vliegen we weer door naar Busuenga, en verblijven in Coron.

De volgende ochtend ontbijten we even in het centrum, pakken onze spullen en gaan naar het vliegveld. Daar verloopt wederom alles heel soepel en zitten we in no-time te wachten op onze gate en boarden... al snel kwamen we erachter dat zo ongeveer driekwart vertraging had, dus we vreesden het ergste. Maar, geluk is met de domme zeggen ze, onze vlucht vertrok 5 min. te laat om 45min later te landen op Busuenga airport.

Hier werden wij -zoals we inmiddels gewend zijn- door tientallen vrolijke, maar ook erg aanwezige, filipinos aangesproken voor een taxi. Al snel bleek dat dit ook echt je enige optie is, met 4 andere stellen in een bus richting het centrum. So far so good, zou je denken. Eenmaal aangekomen bij het hotel keken we onze ogen uit.. via een steil pad langs kleine, slechte huisjes waren we daar. En toen ging het mis, geen kamer beschikbaar voor ons. De medewerkster ging gelijk vriendelijk bellen naar andere hotels, maar al snel kregen we door dat het beter zou werken als we zelf even via booking.com wat anders zouden zoeken. Zogezegd zogedaan, 5 min. later zaten we in een tricycle en 10 min. later stonden we in ons nieuwe hotel. En die was stiekem veel beter, mooier en de locatie was TOP!

Een heerlijke middag en avond in Coron; wandelen langs de boulevard, gevolgd worden door een straathond, giechelende meisjes voor Arjen, bezoek aan de lokale markt, lekker eten in een tentje met de bbq op straat , slenteren langs de vele "winkeltjes" en uiteindelijk wat biertjes wegdrinken in een lokale bar!

De volgende dag zijn we met een tricycle op pad gegaan naar strand en hot springs... De rit ernaartoe keken we weer onze ogen uit... via een hobbelige zandweg, langs vele huisjes en winkeltjes bereikten we het eerste strand. De chauffeur van de tricycle blijft dan gewoon lekker al die tijd wachten (lees: slapen) tot wij weer willen gaan. Vooral de warm waterbron was fantastisch, met uitzicht over de zee en de bergen, zaten we met slechts 4 andere mensen in het bad met uiteraard weer een biertje!

Vervolgens gingen we terug naar het centrum, omdat we de briefing kregen voor onze TAO expeditie...we ontmoeten hier onze medereizigers en krijgen alle uitleg over de aankomende 5 dagen. Na deze uitleg hebben we er nog meer zin in! We kopen de laatste benodigdheden, pakken onze tassen in en gaan snel slapen.